تاریخچه بازی های رومیزی قسمت سوم

قسمت اول تاریخچه بازی های رومیزی

قسمت دوم تاریخچه بازی های رومیزی

 

تاثیر کاتان در ایالات متحده آمریکا

(1995)

مهاجمان کاتان(Settlers of Catan) یکی از اولین بازی های یورو بود که محبوبیت خارج از اروپا را به دست آورد. بیش از 24 میلیون بازی در سری کاتان فروخته شده است و این بازی در بیش از 30 زبان ترجمه شده است.

در کاتان، بازیکنان برای ایجاد موفق ترین مستعمره در یک جزیره ای خیالی به نام کاتان رقابت می کنند. تخته بازی، نماینده این جزیره، از کاشی های شش ضلعی از انواع مختلف زمین تشکیل شده است.

در نوبت هر بازیکن، تاسها (از جمله ابزارهای دیگر) انداخته می شوند تا ببینیم که زمین اشغال شده منابع را تولید می کند که برای ساخت جاده ها، شهرها و شهرک ها استفاده می شوند.

با ساختن شهرک سازی و کسب کارت، بازیکنان امتیازاتی را برای رسیدن به پیروزی کسب می کنند. بر خلاف بسیاری از بازی های رومیزی، کاتان بازیکنان را جلب می کند که در خارج از محدوده قوانین سختگیرانه قرار بگیرند – اجازه می دهد که آنها در هنگام خرید منابع و پول با یکدیگر به توافق برسند.

محبوبیت کاتان در ایالات متحده دو برابر شده و لقب “بازی تخته ی زمان ما” توسط واشنگتن پست به آن اهدا شد. همچنین در فیلم مستند آمریکایی با نام Going Cardboard، محصول 2012، تاثیرات این بازی در جوامع بازی های آمریکایی نشان داده شده است.

این بازی توسط کلاوس تئوبر ایجاد شد که در دهه 80 به عنوان یک تکنسین دندان پزشکی در خارج از شهر صنعتی درمستادت آلمان کار میکرد. تئوبر در حال برنامه ریزی بازی های رومیزی دقیق در زیرزمین خود در زمان آزاد خود بود. او اظهار داشت که او ازاین راه برای فرار از کار استفاده می کند.

اکنون در62 سالگی، تئوبرهنوز تا حدودی به دلیل محبوبیت اثرش گیج است. او هرگز انتظار نداشت که بازی چنین موفقیتی را بدست آورد.

تقریبا تمام طراحان بازی های رومیزی، حتی موفق ترین آن ها، به طور تمام وقت در حرفه های دیگر کار می کنند؛ تئوبر یکی ازافراد انگشت شماری است که از راه این بازی ها زندگی می کند.

هنگامی که او در کنوانسیون های بزرگ بازی حضور پیدا می کند، از تئوبر همانند یک ستاره راک استقبال می شود.

برای بسیاری از بازیکنان، ازجمله خودم، کاتان دروازه ای به جهان از بازی های اروپایی بود. پیش از کاتان صحبت کردن در مورد بازی های تخته ای به طور معمول به این معنی بود که شما اشاره کردید به بازی هایی مانند متاسفم، انحصار، پیگرد قانونی و جنگی – بازی هایی که هرگز هیچ کس هیجان زده نکرده است.

مهاجران کاتان کاتالیست اصلی برای محبوبیت ناگهانی بازی های تخته ای در ایالات متحده بودند. این باعث شد مردم برای بازی های بیشتر اشتیاق داشته باشند که در آن زمان مجموعه قوانین و مکانیکی بسیار متفاوت داشت.

کیک استارتر به افراد توانایی پشیبانی بازی های جدید را می دهد

(2009)

با اختلال در بازار بالای میز از بازی هایی مانند Carcassonne، Catan، Alhambra، و Ticket to Ride، مردم برای بازی های بیشتر مشتاق بودند. با این حال، ایجاد و گرفتن یک بازی رومیزی در بازار کار ساده ای نیست.

اکثر طراحان بازی مشغول کار تمام وقت هستند و ایجاد بازی ها صرفا سرگرمی آنهاست (بله، حتی برای بازی های محبوب!). آنها معمولا به سود کافی برای استراحت می رسند و یا در بهترین حالت از یک زوج گسترش می یابند.

…و این تا قبل کیک استارتر وجود داشت.

در صورتی که شما زیر یک سنگ زندگی می کنید، در یک جزیره متروکه هستید، که در یک غار پنهانی و یا در یک سیاره دیگر قرار دارد، کیک استارتر یک پلت فرم جهانی برای جمع آوری اطلاعات است که به ایجاد پروژه های خلاقانه کمک می کند.

در اصل برای موسیقی و فیلم در نظر گرفته شده است، از بیش از 200،000 پروژه مانند موسیقی، نمایش ها، کمیک، محصولات دیجیتال، و البته، بازی های تخته ای حمایت کرده است. کیک اسارتر بیش از 1.5 بیلیون دلار نسبت به پروژه های خود را افزایش داده است و پشتیبانان در عوض تعهد خود، پاداش ملموس ارائه می دهند.

کیک استارتر در بازار بازی های رومیزی انقلابی بوده است، زیرا این بازی ها به علاقه مندان به بازی های رایانهای این اجازه را می دهد که با دیگر هم نظران خود در تعامل باشند. این به جامعه صدر جدول راه را برای ارائه ایده های خاموش به زندگی داد. شما باور نمی کنید چقدر برخی از این بازی ها واقعا ارتقا یافته است.

کمپین کیک استارتر بازی Conan Board در تاریخ 12 ژانویه 2015 با یک هدف سنگین $ 80،000 راه اندازی شد. این بودجه کامل را در مدت 5 دقیقه و 37 ثانیه بدست آمد. علاوه بر این تا میزان کلی 3327757 دلار افزایش یافت.

و این فقط بازی های تخته ای نیست. کماندار کوتوله در مجموع 2،140،851 دلار بدست آورد و تنها قطعات کاشی فضایی زمین را برای بازی های نقش ساخت.

هم چنان که این متن را می نویسم، در حال حاضر 213 پروژه در صدر جدول است و شما می توانید در کیک استارتر آن ها را تامین مالی کنید. این نمایش بسیار خوبی است تا مشخص شود که تا چه حد انجمن بازی های تخته ای پیش رفته است.

بازی رومیزی تبدیل به یک رویداد جهانی سالانه می شود

(2013)

ما در نهایت به یکی از بزرگترین کاتالیزورها برای انفجار اخیر در محبوبیت بازی های رومیزی نزدیک می شویم، TableTop، که یک سری وب درباره بازی های روی میز است و توسط Wil Wheaton و Felicia Day ایجاد شده است. در هر قسمت Wil Wilton بازی های روی میز را با شخصیت های محبوب تلویزیونی و وب بازی می کند.

TableTop به عنوان یک نمایش در کانال یوتیوب Geek و Sundry آغاز شد و به سرعت تبدیل به محبوب ترین سری آن شد. مفهوم اصلی Tabletop این بود که (Wil Wheaton که یک بازیکن هیجان انگیز است) بازی های رومیزی را بررسی خواهد کرد. با این حال، Wil Wheaton پیشنهاد داد که بهترین راه برای نشان دادن اینکه بازی های بزرگ چگونه اند، این است که آنها را بازی کنند. و، بر اساس موفقیت آنها، آنها آن را انجام می دادند.

Tabletop به چنین نقطه ای رشد کرده است که در فصل سوم، آنها برای بدست آوردن استقلال ، یک کمپین تامین مالی راه اندازی کرده اند. هدف آنها 500،000 دلار بود و تقریبا سه برابر آن مبلغ بدست آمد. آنها اخیرا اعلام کرده اند که از درآمد اضافی برای راه اندازی یک سری وب به نام “قبر تیتان: خاکستر والکانا” استفاده می کنند.

قبر تیتان یک نمایش چند مرحله ای است که بر روی بازی یک نفره تمرکز دارد. Geek وSundry با Green Ronin Publishing سازنده چند عنوان RPG، (از جمله Dragon Age) همکاری می کند تا یک موتور بازی جدید ایجاد کند که برای استفاده از بازی RPG خود استفاده خواهد کرد.

TableTop یک نیروی تسخیر کننده در جامعه بازی است. آنها تمرکز خود را بر معرفی بازی به افراد جدید می اندازند که هنوزدارای دیدگاه اشتباهی درباره ی بازی های رومیزی هستند. بسیاری از مردم هنوز وقتی در مورد بازی های تخته ای فکر می کنند در اندیشه ی مونوپولی و ریسک هستند.

محبوبیت TableTop برای تغییر این شروع شد. نمایش چنان محبوب است که بازی هایی که روی صفحه نمایش نشان داده شده فروش های صعودی وجود دارد. وقتی Tsuro در نمایش نشان داده شد، تقاضا بسیار زیاد بود، ناشر تمام ذخایر سهام را خالی کرد. برای یک بار، این بازی در اروپا در دسترس نبود، به عنوان تلاش برای مقابله با تقاضای ایالات متحده. تولید کنندگان بازی این اثر “Wheaton Effect” را نام بردند.

پس یک کانال یوتیوب محبوب باید با یک رویداد سالانه در سراسر جهان چه کند؟ در سال 2013، Wil و Felicia روز بین المللی Tabletop را برگزار می کنند، جایی که آنها بازی های مختلف را با افرادی از قسمت های قبلی انجام می دهند. سال بعد، این رویداد به یک جشن جهانی در سراسر جهان با رویدادهای بیش از 80 کشور جهان تبدیل شد. روز Tabletop بعدی در تاریخ 11 آوریل 2015 برگزار می شود و فروشگاه های بازی از سراسر جهان رویدادهای مختلف و تبلیغات را برای مشارکت خود اعلام می کنند. بازی تخته ای رسما به یک تعطیلات جهانی تبدیل شده است.

برای آینده چه در فروشگاه است؟

هر کس یک جامعه دوستانه را به صورت آنلاین و آفلاین ساخته است که در آن مردم نظرات، استراتژی ها، افکار و حتی تکنیک های نقاشی را برای بازی های تخته ای به اشتراک می گذارند. اگرچه جامعه همچنان در سرعت زیاد رشد می کند، اما هنوز در دوران کودکی خود است. شب ها و حوادث بازی های تخته ای خود را نگه دارید تا افراد جدیدی را برای سرگرم کردنTabletop ها معرفی کنید. هنوز هم چیزهای خیلی بیشتری می آیند!

ادامه مطلب
تخفیف ویژه ولنتاین (کد تخفیف : valentine)
+